به همین دلیل فیلتر جایگزین روی یک خودرو تاثیر کم و بعضا نا محسوسی دارد و روی خودرویی دیگر تاثیر بیشتر و کاملا محسوسی دارد و به همین دلیل برای گرفتن حداکثر بهره از فیلتر جایگزین انجام تغییرات روی air box و intake خوب ولی غیر اجباریست. به دلیل قابلیت تمیز کردنی که فیلتر هوای این کیت دارد نیاز به تعویض مداوم ندارد و به راحتی میتوان به وسیله باد گرفتن و شست و شو آن بیش از 50 هزار کیلومتر از آن بهره برد و هزینه های مکرر تعویض فیلتر هوای فابریک را کاهش دهد. اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجر به ناک (احتراق زود رس) و افزایش دمای احتراق خواهد شد. هدف سوپرشارژر نیز مانند توربو شارژر، درنهایت افزایش هوارسانی به موتور است؛ اما با مسیری متفاوت به این هدف میرسد. اما از یک مقدار مشخصی که بگذرد، نه تنها کمکی به احتراق قوی تر نمی کند، بلکه موجب هدر رفتن سوخت نیز می شود. و حرکت پولی هم باعث فعال شدن کمپرسور می گردد تا عمل فشرده سازی هوا انجام شود.

با توجه به کوپل شدن دائمی سوپرشارژر به پیشرانه، دیگر مانند توربوشارژرها تاخیری وجود ندارد و سوپرشارژر از همان ابتدای گاز دادن راننده کارایی خود را نشان میدهد. این محصول با ورود راحت تر هوای خنک به موتور باعث کاهش استهلاک موتور ، بهتر پر شدن سیلندر موتور از هوای خنک و اکسیژن و در نهایت موجب افزایش چشمگیر شتاب خودرو و کاهش مصرف سوخت آن میشود. سیستم ترمز نیز به صورت استاندارد از نوع ضد قفل است تا توقف امن را برای سرنشینان خودرو تضمین کند. دسته اول افرادی که وقتی از اتومبیلشان خسته میشوند و میخواهند آن را ارتقاء دهند، خودرو را فروخته و اتومبیلی بهتر (در حد توان مالی) میخرند و دسته دوم افردی که با اهداف مشخص تیونینگهای اصولی و حرفهای انجام میدهند. بنابراین، وقتی ورودی اکسیژن خود را اسپرت میکنید، سیلندرها با سوخت کمتری کار میکنند و این مسئله هزینههای بنزین را برایتان کمتر میکند. پیشرانه های درون سوز، قدرت خود را از طریق اشتعال سوخت به همراه هوا به دست می آورند.

به دلیل جنس بد فیلتر گرد و غبار و خاک موجود در هوا وارد محفظه احتراق شده و عمر موتور کم میشود. یکی از بهترین ویژگی های فیلتر هوای اسپرت بزرگ، طول عمر بالای آن است. یکی از قابلیتهای توربو شارژ این است که میتوانید به دو شکل متفاوت از دو توربوشارژر در یک موتور استفاده کنید. امروز میخواهیم راهکار های افزایش شتاب خودرو به دو روش اتمسفریک و غیر اتمسفریک را به شما عزیزان آموزش دهیم و در دو بخش کلی اتمسفریک و غیر اتمسفریک در مورد آن گفتوگو کنیم. با تغییر مشخصات ساختاری میلسوپاپ، میتوانیم حرکات سوپاپها را کنترل کنیم و درنتیجه، موتور میتواند به دورهای بالاتری دست پیدا کند و خودرو شتاب بیشتری بگیرد. با پولیشکاری فضای سیلندر، دیوارههای این فضا کاملاً صیقل داده میشود تا تراکم موتور خودرو بالا برود و احتراق کاملی در موتور صورت بگیرد. در پروسه ساخت موتور خودرو در کارخانه سازنده، همیشه روی دیواره سیلندر رسوباتی ایجاد میشود که بهمرور زمان، این رسوبات افزایش مییابند و باعث میشوند احتراق بهخوبی صورت نگیرد. دنیایی که در آن تقریباً هیچ محدودیتی برای ارتقاء مشخصات خودرو وجود ندارد و همیشه میتوان اعدادی را افزایش یا گاهی کاهش داد. خودروهای معمولی در بازار ایران، تراکمی حدود 10 دارند؛ اما با افزایش تراکم به 12، میتوانی توان خودرو را به طور قابلتوجهی ارتقاء داد.

همانطورکه گفتیم، موتور خودرو برای احتراق کامل و بینقص، نیاز به هوا دارد. میلسوپاپ، قطعهای است که حرکات سوپاپها را تنظیم میکند و در راندمان خودرو تأثیر بهسزایی دارد. این نکته را فراموش نکنید که اگر دو جسم دوار در موتور به هم متصل هستند، حرکات آنها توسط وزن یکدیگر صورت میگیرد و اگر فقط یکی را سبکسازی کنید، در راندمان خودرو مشکلات جدی به وجود میآید. به همین علت پیشرانه ها را به سیستم های توربو شارژ و سوپر شارژ مجهز می کنند. در تقویت موتور اتمسفریک، بدون تغییر کلی در موتور با اجرای یک سری اصلاحات، موتور را به راندمان بهتری میرسانیم. خرید که البته مدل های ارزون قیمت جدید جنسشون خیلی ضعیف تره نسبت به مدل های قدیمی تر مثل مورد استفاده شده توسط من اینو خودم چک کردم و متوجه شدم و خیلی از بچه های دیگه هم چک کردن و تایید کردن سعی کنید از مدل های 40-50تومنی استفاده بکنید. ولی اتمسفر اصتحلاکش خیلی بالاس. متاسفانه عدهای از رانندهها به اشتباه از لوله پولیکا و خرطومی سیلیکونی به عنوان رابط مکش هوا استفاده میکنند، که نه تنها متریال مناسبی نیست، بلکه خیلی زود خراب شده و روی جلوۀ موتور نیز تاثیر منفی دارد. وظیفه فلایویل، کنترل حرکات میللنگ است؛ بنابراین نیاز است فلایویل و میللنگ باهم سبکسازی شوند تا عملکرد بهتری به خودرو دهند.