چه چیزی برای سلامتی و کاهش وزن بهتر است؟

[ad_1]

منفی نیست کمبود رژیم های مدرن مد.

Whole30 و Noom وجود دارد. چیزی به نام رژیم قهوه و چیز دیگری به نام رژیم Sirtfood وجود دارد. رژیم های غذایی مبتنی بر سوپ و رژیم های غذایی مبتنی بر کلم و بسیاری از رژیم های غذایی وجود دارد که ممکن است احساس کنید دنیا به راهی برای از دست دادن بسیاری از این رژیم های زائد نیاز دارد: رژیم های غذایی.

بنابراین ، بیایید به خاطر محبوبیت ، فقط دو مورد از رژیمهای غذایی فعلی را در نظر بگیریم: رژیم کتو و رژیم پالئو.

این دو رژیم با وجود تقسیم بندی بین اردوگاه هایی که ادعا می کنند هر یک از این رژیم ها موثرترین هستند ، در واقع اشتراکات زیادی دارند.

آنها روی سه عنصر مغذی چربی ، پروتئین و کربوهیدرات تأکید دارند. اینها شامل نظارت دقیق بر این سه عنصر درشت مغذی است. آنها حداقل در کوتاه مدت می توانند نتایج بسیار قدرتمندی در کاهش وزن ایجاد کنند.

گفته شد ، هر دو رژیم غذایی نیز بسیار محدود کننده هستند و برخی از غذاهای مورد علاقه شما را از بین می برند یا به شدت کاهش می دهند (خداحافظی با پیتزای عمیق). و آنها – فقط در اینجا با شما همراه می شوند – رژیم های غذایی بسیار دشواری برای طولانی مدت ، هم از نظر لذت کلی و هم از نظر عقل سلیم.

اشتراک mvp سلامت مردانه

اینجا را کلیک کنید تا قفل دسترسی کامل به همه باز شود سلامت مردان از پسش برمیای.

سلامت مردان

اگر به هر یک از این رژیم ها علاقه دارید (و می دانید که علاقه ای ندارید) باید برای داشتن یک رژیم غذایی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم) ، دانستن اصول هر یک و چگونگی مقایسه با یکدیگر مهم است.

برای کمک به شما در حل تفاوت های ظریف بین کتو و پالئو ، با متخصص تغذیه ثبت شده کریستن کیاسر از بیمارستان متدیست در هیوستون ، تگزاس صحبت کردیم.

این محتوا از {embed-name} وارد شده است. شاید بتوانید همین محتوا را در قالب دیگری پیدا کنید یا اطلاعات بیشتری در وب سایت آنها پیدا کنید.

رژیم پالئو چیست؟

رژیم غذایی پالئو روی غذاهای سرشار از پروتئین و غنی از فیبر تمرکز دارد.

نیازی به خوردن پروتئین های اضافی ندارید

گتی

تأکید زیادی بر گوشت ، میوه و سبزیجات وجود دارد – اساساً همه چیزهایی که نیاکان ما بیش از 10 هزار سال پیش در دوران پارینه سنگی مصرف می کرده اند.

(در حقیقت ، در این واقعیت واقعیتی وجود دارد: در جولای 2018 ، هنگامی که محققان محتوای معده مومیایی 5300 ساله Oci را شناسایی کردند ، دریافتند که آخرین وعده غذایی وی چربی زیادی دارد و حاوی “بقایای حیوانات و گیاهان” است که آن را زیبا و سرخپوشان دوستانه می کند.)

از آنجا که شکارچیانی مانند پدران از فناوری محدودی برخوردار بودند ، ظاهراً مواردی مانند پیتزا منجمد در رژیم غذایی مجاز نبودند. اما بسیاری از غذاهایی که سالم محسوب می شوند مانند غلات کامل و حبوبات نیز مجاز نیستند.

اگرچه سرخپوشان کاملاً دارای کربوهیدرات کم نیستند ، اما حذف غذاهای فرآوری شده باعث کاهش کربوهیدرات نسبت به رژیم غذایی متوسط ​​آمریکایی می شود. بیشتر کربوهیدراتهای شما از میوه ها و سبزیجات موجود در این طرح تهیه می شود.

رژیم کتوژنیک چیست؟

مانند پالئو رژیم غذایی رژیم کتو غلات ، برنج و سایر غذاهای پر کربوهیدرات را محدود می کند.

رژیم کتوژنیک

تد کاوانو

اما هدف اصلی رژیم کتو ، آوردن بدن به حالت کتوز است ، یعنی زمانی که بدن از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده می کند. وقتی بدن وارد کتوز می شود ، چربی به کبد منتقل می شود و اسیدی به نام کتون تشکیل می دهد که وارد جریان خون می شود و به انرژی تبدیل می شود.

برخلاف سرخپوش ، کتو کربوهیدرات ها را به شدت محدود می کند و میوه ها و برخی از سبزیجات نشاسته ای را از بین می برد. برای ورود بدن شما به کتوز ، درصد خوبی از کالری شما (معمولاً بین 60 تا 80 درصد ، طبق گفته متخصصان کتو) باید از چربی باشد (به همین دلیل افراد اغلب رژیم کتو را با غذاهایی مانند بیکن مرتبط می کنند ، اگرچه بیشتر متخصصان تغذیه می گویند) که بهتر است از محصولات سالم مانند آووکادو ، آجیل و دانه ها ، تخم مرغ و گوشت بدون چربی استفاده کنید).

کیزر می گوید ، ایده این است که تمام این چربی سوزی به کاهش وزن شما کمک می کند.

سرخپوشان یا کتو سختگیرانه ترند؟

اساساً همه حبوبات ، لبنیات ، شکر تصفیه شده ، سیب زمینی ، غذاهای فرآوری شده ، روغن های گیاهی تصفیه شده و نمک (بله ، درست خواندید) خارج از رژیم پالئو هستند.

و چه چیزی باقی مانده است؟

تغذیه گیاهی برای مردان: (رژیم غذایی که ممکن است شامل گوشت باشد)

amazon.com

گوشت ، غذاهای دریایی ، میوه و سبزیجات تازه ، تخم مرغ ، آجیل و دانه ها و برخی روغن ها مانند نارگیل ، آووکادو و روغن زیتون با تغذیه چمن.

یک شام دوستدار سرخپوشان ممکن است شامل مرغ کبابی با سبزیجات خورشتی ، آووکادو و میوه باشد.

اگر فکر می کنید سرخپوش جامد است ، کتو یکنواخت است کمتر قابل انعطاف. از آنجا که فقط حدود 10 درصد از رژیم روزانه شما می تواند از کربوهیدرات ها تأمین شود ، این بدان معنی است که شما می توانید فقط به مقدار بسیار محدود حتی غذاهای سالم که دارای قندهای طبیعی هستند ، مانند میوه ها و سبزیجات خاص ، استفاده کنید.

به طور کلی ، به رژیم گیرندگان توصیه می شود روزانه بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات بخورند تا کتوز را حفظ کنند. برای بیان این نکته ، یک چهارم فنجان جو دوسر با فولاد خرد شده 29 گرم کربوهیدرات دارد و یک موز تقریباً 27 گرم کربوهیدرات دارد.

بنابراین اگر چند لقمه بلغور جو دوسر یا یک تکه میوه کوچک دارید ، uff. این میزان دریافت کربوهیدرات برای روز است.

کیزر می گوید: “سرخپوشان قطعاً انعطاف پذیری بیشتری به افراد می دهد.” افراد می توانند از سبزیجات و میوه های نشاسته ای و همچنین غذاهای غنی از چربی های سالم مانند آووکادو استفاده کنند.

پالئو یا کتو در طولانی مدت بهتر است؟

چه تفاوتی داره یک رژیم غذایی مد از یک رژیم سالم این است که آیا شما می توانید در دراز مدت سلامتی خود را حفظ کرده و وزن خود را حفظ کنید. بنابراین سرخپوشان و کتو کجا صف می کشند؟

سالاد تازه با تخم مرغ آب پز شده نرم

کلودیا توتیرگتی ایماژ

رژیم غذایی سرخپوشان: از آنجا که این رژیم شما را ملزم به حفظ کتوز نمی کند ، نیازی به توزین مواد غذایی نیست ، همانطور که برخی از آنها با رژیم کتو انجام می دهند. همچنین نباید میزان کربوهیدرات خود را از نزدیک کنترل کنید. علاوه بر این ، طبق گفته كیزر ، بیشتر افراد پالئو را به عنوان یك روش زندگی و نه رژیم تصور می كنند ، بنابراین در طولانی مدت می توان به آن پایبند بود.

رژیم کتو: خوردن یک موز یا آجیل زیاد می تواند شما را از کتوز خارج کند و پیگیری مصرف مواد غذایی را ضروری می کند تا در جریان اهداف کاهش وزن خود قرار بگیرید. کیاسر می گوید: “کتو به افرادی که کوشا هستند خدمت می کند.”

به همین دلیل ، بیشتر افراد به کتوز وارد و خارج می شوند زیرا رعایت رژیم غذایی دشوار است. ملانی بومر ، متخصص تغذیه از بیمارستان لنوکس هیل گفت: “گاهی اوقات افراد سعی در لرزش دارند و میزان کربوهیدرات خود را به اندازه کافی کاهش نمی دهند.” MensHealth.com.

علاوه بر این ، کیزر می گوید ، مردم معمولاً برای کاهش وزن روی کتو می پرند ، بنابراین به ندرت سعی می کنند برای همیشه در کتوز بمانند.

برنده: سرخپوشان. بیکن یا بیکن ، Paleo یک رژیم غذایی کم کار است که پایبندی طولانی مدت را تسهیل می کند.

آیا Paleo یا Keto عوارض جانبی بدتری دارند؟

به دلیل سازگاری بدن با رژیم غذایی کم کربوهیدرات ، احساس بی حالی و آرامش طبیعی است. با این حال ، معمولاً طی چند هفته سطح انرژی بازیابی می شود.

علاوه بر این ، “در حالی که رژیم غذایی پالئو سرشار از پروتئین و فیبر است ، اما به دلیل نشت محصولات لبنی ، به شدت کمبود کلسیم و ویتامین D دارد” ، دکتر راجر آدامز ، بنیانگذار Eat Right Fitness گفت. سلامت مردان.

با گذشت زمان ، این می تواند استخوان ها و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند ، به همین دلیل مهم است که غذاهای بسیار غنی از کلسیم (و سرخپوشان) مانند کلم بروکلی و سبزیجات برگ تیره بخورید.

سطح بسیار کم کربوهیدرات در رژیم کتو می تواند باعث ایجاد آن چیزی شود که به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود و باعث سردرد ، حالت تهوع ، اسپاسم عضلات و خستگی می شود. مانند رژیم پالئو ، این عوارض جانبی ناخوشایند معمولاً پس از چند هفته از بین می روند. نوشیدن آب فراوان و خواب کافی باید به شما کمک کند.

طبق اندی یورچکو ، MS ، RD ، از مرکز پزشکی دانشگاه آگوستا در جورجیا ، مانند پالئو ، تولید کتو برای بیش از چند هفته می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود.

وی می گوید کمبود فیبر بیشترین نگرانی متعصبین کتو است که می توانند یبوست بگیرند. اما دریافت فیبر با خوردن سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کلم بروکلی و دانه های چیا امکان پذیر است.

هر دو رژیم غذایی عوارض جانبی ناخوشایندی دارند ، اما یورچکو توصیه نمی کند که فیبر را برای امتحان کتو در طولانی مدت از بین ببرید.

آیا سرخپوشان یا کتو به کاهش وزن شما کمک می کنند؟

در پالئوغذا خوردن مانند اجداد خود تضمین کننده کاهش وزن نیست.

نزدیک به مرد با اندازه گیری نوار

آلن مونزون / EyeEmگتی ایماژ

در حالی که رژیم غذایی بر بسیاری از غذاهای مفید برای کاهش وزن ، مانند پروتئین های لاغر و میوه ها و سبزیجات ، تأکید دارد ، اما برای کاهش چند پوند ، همچنان باید کالری کمتری بخورید. بنابراین ، اگر آجیل و میوه بخورید ، در واقع می توانید با رژیم پالئو وزن اضافه کنید.

در حالی که کتوز یک دستور جادویی برای کاهش وزن نیست ، کنستانتینوس اسپانیولاس ، دستیار مدیر مرکز کاهش وزن Stony Brook در نیویورک ، می گوید افراد با کتو وزن کم می کنند زیرا تمایل به خوردن کمتری دارند.

وی توضیح داد: “آنها می توانند به دلیل کاهش اشتها به دریافت کالری نسبتاً پایین ادامه دهند.” MensHealth.com. برخی از داستان های تحول آنلاین حتی نشان می دهد که شما می توانید با رژیم کتو 200 پوند وزن کم کنید.

برنده: رژیم کتو. کیزر می گوید: با توجه به یک نکته مهم: این نتایج اغلب کوتاه مدت هستند. وی می گوید: “هنگامی که افراد از کتوز خارج می شوند ، اضافه وزن پیدا می کنند.”

آیا Paleo یا Keto رژیم غذایی بهتری است؟

و دو کیزر و یورچکو توافق دارند که Paleo از نظر سلامت کلی گزینه بهتری است ، فقط به این دلیل که محدودیت کمتری دارد و شامل بسیاری از میوه ها ، سبزیجات و پروتئین های لاغر است.

کیاسر می گوید: “داشتن چنین روش متعادل و معتدل ، پالئو کمی آسان تر است. نباید از کربوهیدرات ها ترسید.”

علاوه بر این ، او معتقد است که کتو می تواند باعث وسواس در مصرف کربوهیدرات شود و یک رژیم غذایی ناسالم ایجاد کند. “چه زمانی نگران کربوهیدرات موجود در آجیل ها بودیم؟” او می گوید

البته بیشتر متخصصان تغذیه می گویند بهترین رژیم ها پایدار است و گزینه های هر گروه غذایی را شامل می شود.

یورچکو می گوید: “این مشکلی است که من با همه این رژیم های غذایی مد دارم.” “نوع سالم رژیم غذایی کاری است که می توانید هر روز از زندگی خود انجام دهید.”

این محتوا توسط شخص ثالث ایجاد و نگهداری می شود و در این صفحه برای کمک به کاربران در ارائه آدرس های ایمیل خود وارد می شود. شاید بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این و محتوای مشابه را در piano.io بیابید

[ad_2]

منبع: dojedareh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>