آیا از مصرف بالایی سوخت ماشین ناراحتید ؟ دارای هزینه های جانبی تقریبا بالایی است. از جمله آپشن های آن میتوان به آینههای الکتریکی با چراغ راهنما و شیشههای سولار UV دار، قفل میکروسوئیچی، ایموبلایزر در مدل ۲۸۷۰۵ اشاره کرد. با گذشت حدود یک دهه از عمر خودروی مورد تست، کیفیت کابین رضایت بخش بوده و چیزی از اتومبیل های صفر کیلومتر تولید داخل کم ندارد؛ البته در این بخش نمی توان از کنار خوش سلیقگی مالک به سادگی عبور کرد. اما این بار قصد داریم پژو پارس را با تازهنفسترین قلب خود تست کنیم؛ موتوری با کد تجاری XUM؛ موتوری که قالبهای خطوط تولید و قطعات آن توسط سازندگان داخلی طراحی شده است. پژو پارس، یکی از پر طرفدارترین خودروهای ایرانی است که با ترفندهایی چون تغییر دادن روکش ها و تعویض داشبورد، توانسته است همچنان جزو صدرنشینان بازار خودروهای ایرانی باشد. مدلهای اولیه تا سالهای ۸۳ از لحاظ مونتاژ قطعات تغییر یافته نسبت به ۴۰۵ اندکی زود به صدا میافتاد و کیفیت خوبی ندارد و این موجب میشود اتاق کم کم دچار سر و صدا شود. ولی از لحاظ تجهیزات اندکی با هم فرق دارند. در مدلهایی که در عقب ترمز کاسهای دارند برای افزایش کارایی ترمز ما قطعات سیلندر ترمز را تعویض میکنیم.

این اعداد خستهکننده صرفا برای مهندسان و محیط آزمایشگاهی است. استاندارد آلایندگی در مدل ۲۸۲۱۳ یورو ۲ است که به علت قوانین و استانداردهای تازه محیط زیست باید تغییر کرده و از سال ۹۴ به یورو ۴ تغییر کرده است. توانش هم در دور ۶۰۰۰ به ۸۳ اسب بخار میرسد که برای خودروی با وزن ۱۱۶۵ کیلوگرم خیلی مناسب نیست. و برای خرید این محصول، همانطور که خودتان میدانید در بسیاری از فروشگاه های آنلاین و سنتی کشور محصولات این شرکت همچون تسمه تایم پاورگریپ زانتیا با قیمت های مناسب عرضه میشود. این توان و گشتاور اندک اغلب برای حرکت در مسیرهای کم و یا بدون شیب بزرگراه مناسب است. با توجه به پیر بودن دوو نسبت به زانتیا انتظار می رفت که در مقابل زانتیا که در کشور ما معروف به خودروی پرشتاب و پرقدرت است حرفی برای گفتن نداشته باشد اما دوو نشان داد اگر مالک آن مقداری مهارت در استارت از حالت سکون را داشته باشد و خوب دنده ها را عوض کند تا سرعت 130-140 کیلومتر می تواند زانتیا را آزار دهد کاری که شما با ELX و سمند، پژو 405 ، ریو و خیلی دیگر از خودروهای امروزی نمی توانید انجام دهید.

در خیلی از مراجعاتی که به ما میشود و در خودروهای تولید شده از ۸۵ به بعد بیشتر است زوزه کشیدن جعبه دنده است که ناشی از کیفیت و دقت پایین ساخت دندههای موتور زانتیا جعبه دنده است. بالا رفتن قیمت سوخت و آلودگی هوا خودروسازان را به سوی تولید مدلهای دوگانه سوز سوق میدهد و پارس دوگانه سوز هم زاییده همین وضعیت است. ولی نکته منفی آن مصرف سوخت بالای آن بود که با داشتن یک پیشرانه ۸ سوپاپ، موجب شد شمار زیادی از این خودرو به تولید نرسد و از چرخه تولید خارج شود. چراغ ترمز سوم در بالای شیشه عقب قرار دارد و چراغهای عقب هم دودی نیستند. هیوندای کوپه در بازار آمریکای شمالی با نام تیبرون شناخته میشود و نمونه عرضه شده آن درایران، در واقع گونه فیس لیفت شده نسل سوم این خودرو است که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. بعد از حدود سال های 1382 و همزمان با ورود سمند به بازار ایران خودرو اقدام به نصب موتور اندکی قوی تر Xu7jpL3 LFZ بر روی سمند و بعدا پژو پارس زد .

این فروشگاه به عنوان مرجع تخصصی فروش گیربکس استوک، نو، فابریک، دست دوم و شرکتی، سفارش های شما را در کوتاهترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسانید. در حال حاضر قطعاتی مثل کاپوت و درب به صورت نو و پلمب از مبدا چین که سازنده این قطعات است وارد کشور می شود اما به دلیل تمایل زیاد مصرف کنندگان در استفاده از قطعات اصلی و فرانسوی ، این قطعات به صورت استوک در رنگهای مختلف موجود می باشد که البته هنگام خرید باید توجه داشته باشید کد رنگ خودروی شما با کد رنگ قطعه تعویضی یکسان باشد. فرق این دو مدل این است که مدل ۲۸۵۱۳ دارای مالتی پلکس است ولی مدل ۲۸۵۱۵ دارای سیستم اتولاک، مستر لاک و اتوفلاشر (در ترمزهای محکم با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن میشوند) و تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از شرایط باز و بسته شدن درب خودرو به دست چراغهای راهنما و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر هستند. پیشرانه XU7 روی این مدل هم نصب میشود ولی برای دوگانه سوز شدن آن ایران خودرو سیستم سوخت رسانی این انجین را اصلاح کرده است تا بتواند با گاز CNG هم کار کند.