[ad_1]

  • مقامات FIA می گویند اقدامات ایمنی ورزشی روز یکشنبه تا حد زیادی کار خود را در بحرین انجام داده است.
  • گروسژان روز یکشنبه در اولین دور به پیچ 3 سقوط کرد و در کمتر از 30 ثانیه از گلوله آتش فرار کرد.
  • ماشین هنگام عبور از یک سد امنیتی به دو نیم تقسیم شد و گروسژان به موقع با کابین خلبان فرار کرد.

    حادثه روز اول یکشنبه مسابقات Grand Prix فرمول 1 در بحرین ، که در آن Haas رومن گروسژان به یک سد فولاد سقوط کرد و به یک گلوله آتش تبدیل شد ، یادآور خطرات همیشگی F1 است.

    لوئیس همیلتون در نود و پنجمین مسابقه شغلی خود پیروز شد و هم تیمی های ردبول مکس ورشتاپن و الکس آلبون سکو را به پایان رساندند. با این حال ، این مسابقه همیشه با فرار بزرگ Grosjean شناخته خواهد شد.

    آخرین باری که شاهد چنین حادثه ای در فرمول 1 بودیم در ایمولا در سال 1989 بود ، زمانی که فراری گرهارد برگر در گوشه قدیمی تامبورلو سقوط کرد. این 31 سال پیش بود.

    این واقعیت که نیمی از اتومبیل Grosjean از یک سد فولادی سه مرحله ای عبور کرد به همان اندازه تکان دهنده بود و یادآور بدترین روزهای ورزش در دهه 1970 بود ، اما از آن زمان تغییرات زیادی شده است. گروسژان بدون آسیب دیدگی اساسی ظاهر شد ، هرچند که در پشت دو دستش سوختگی درجه دو دیده است.

    مانند هر سقوط بزرگ فرمول 1 ، در مورد سقوط یک تحقیق عمیق انجام خواهد شد.

    مایکل ماسی مدیر مسابقات F1 گفت: “ما از نظر FIA از ابتدا تا انتها تحقیق کاملی خواهیم کرد.” “ما ایمنی اتومبیل ، ایمنی مسیر ، تجهیزات راننده را بررسی خواهیم کرد. کل ماجرا آنچه امروز دیدیم شاهدی برای پیگیری مداوم ایمنی در همه زمینه ها است. روند ادامه خواهد یافت.

    “شما هر بار یاد می گیرید. از قطعاتی که من دیده ام ، همه چیز همانطور بود که به نظر می رسید ، اما من باید در این مرحله با جزئیات نگاه کنم و هفته ها تحقیقات مداوم توسط اداره امنیت FIA انجام می شود. من فکر می کنم از نظر تصادفی تماشاگران ، این گواهی بر ویژگی های ایمنی فوق العاده ای است که ما داریم. این نمایش عالی برای همه کسانی بود که خیلی سریع با هم کار می کردند ، می دانستند چه نقش هایی را بازی می کنند و وارد می شوند و اجرا می کنند. اعتباری برای همه افراد درگیر. “

    نیروهای درگیر در سقوط بسیار زیاد بودند ، با تأثیر ثبت شده 56 گرم. قفس زنده ماندن ماشین وارد سد شد و چرخید ، که به معنای عقب ماشین بود ، سلول سوخت عقب جدا شد. مقدار کمی سوخت با ضربه پاشیده شد و احتمالاً به دلیل تماس با باتری های سیستم بازیابی انرژی مشتعل شد.

    اگرچه دیدن چشمگیر بود ، اما آتش به اندازه ای که با یک مخزن کامل سوخت انتظار می رفت بزرگ نبود و بدون شک این امر در تحقیقات ظاهر خواهد شد.

    f1 جایزه بزرگ بحرین

    اتومبیل Grosjean یا آنچه از آن باقی مانده بود ، از سد بحرین بیرون کشیده شد.

    Clive Mason – فرمول 1گتی ایماژ

    گروسژان حدود 28 ثانیه در آتش بود و منهای یک کفش مسابقه ای که به نوعی باقی مانده بود ، فرار کرد. چند ثانیه پس از سقوط آمبولانس FIA در محل حضور داشت و نماینده پزشکی FIA دکتر ایان رابرتز مستقیماً به سمت آتش سوزی رفت و با مکث برای کمک به یک آتش نشان فعال کرد که یک کپسول آتش نشانی را فعال کرد و سپس برای کمک به Grosjean وارد آتش شد. بالای سد.

    رابرتز گفت: “به نظر می رسید اجاق باشد.” کپسول آتش سوزی شعله های آتش را به اندازه کافی تحت فشار قرار داد. هنگامی که رومن به قد کافی بلند شد ، می توانستیم او را از بالای موانع و دوردست ها رد کنیم ، اما پنجره بسیار کوچکی بود.

    “مثل کوره بود.”

    “شما باید خطرات را ارزیابی کنید. ورود به آنجا با شعله های آتش به سمت من جسورانه خواهد بود تا کپسول آتش نشانی مطمئناً به شما کمک کند. رومن گفت که پا و بازوهاش درد می کند زیرا روی دستانش سوختگی وجود دارد ، اما واقعاً س wasال بود تا او را وادار کند که بنشیند تا ببیند آیا چیزهای تهدید کننده زندگی پوشیده شده است و سپس او را به آمبولانس برده و به مرکز پزشکی برود.

    “باید بگویم ، نه فقط این دو نفر (راننده رابرتز و ماشین پزشکی آلن ون در مرو). ما یک پزشک ملی با ماشین ، یک تیم پزشکی کامل ، آتش نشانی و نجات داشتیم و همه آنها کارهای خود را انجام دادند. آتش سوزی چندان معمول نیست ، اما در ابتدای روز ما یک لیست چک برای ماشین خود اجرا می کنیم ، و همچنین لیستی از سناریوها را بررسی می کنیم ، بنابراین ما همیشه در مورد اتومبیل های تحت موانع ، اتومبیل های روی سقف آنها صحبت می کنیم. با آتش به سراغ کپسول آتش نشانی می رویم و وارد می شویم و در حین خاموش شدن آتش آنچه در توان داریم انجام می دهیم. اگر شعله های آتش بر روی من بیفتد ، هیچ کاری نمی توانم انجام دهم. هر چقدر هم ناراحت باشید ، می توانید کارهای زیادی انجام دهید. ما آنچه می توانیم انجام می دهیم. “

    ون در مرو گفت که این حادثه به دلیل وجود همه سیستم های ایمنی باید به عنوان یک امر مثبت تلقی شود.

    f1 جایزه بزرگ بحرین

    این شهروند با سوختگی پشت دست از جهنم فرار کرد و این باعث شد وی یک شب را در بیمارستانی در بحرین بگذراند.

    Dan Istitene – فرمول 1گتی ایماژ

    ون در مرو گفت: “نتیجه مثبت است.” “از نظر حوادثی که با هم دیده ایم ، از نظر مقیاس در بالای لیست قرار داشت و بسیار چشمگیر بود ، اما فوق العاده مثبت است.”

    تحقیقات در این زمینه دنبال خواهد شد ، اما از آنچه بلافاصله از لاشه هواپیما مشاهده شد ، مشخص شد که محافظت از راننده اتومبیل نقشی اساسی در نجات جان گروژین داشته است. به نظر می رسد هاله ای که از راننده محافظت می کند ، فولاد مانع را بریده است ، اما از این طریق از Grosjean محافظت کرده است. در همین حال ، به نظر می رسد میلگرد قطعه دیگری از فولاد را کنار زده است تا به فرانسوی برخورد نکند. ضربه بسیار زیاد بود و نشانه هایی از شکستگی شاسی در جلوی کابین خلبان وجود داشت اما باز هم این وظیفه محافظت از راننده است.

    ژان تود ، رئیس FIA ، گفت: “ما باید آن را بسیار دقیق تحلیل کنیم.” “مهمترین چیز این است که رومن گروژان از چنین فاجعه ای فرار کرد. این بدان معناست که بسیاری از مواردی که در دهه های اخیر به اجرا درآمده اند ، نتایج مثبتی به بار آورده اند. گاهی اوقات تصمیماتی می گیرید که برخلاف میل هواداران و خلبانان است ، اما آنها را انجام می دهید. زیرا شما معتقدید که باید این کار را انجام دهید. “

    شکی نیست که هاله نقش بسزایی در فاجعه داشت.

    راس براون ، مدیر ورزشی F1 ، به تلویزیون اسکای گفت: “شکستن موانع یک مشکل کلاسیک بود” ، و این معمولاً کشنده است و بدون شک هاله عاملی است که باعث نجات روز و نجات رومین شد. پشت سر او فقط به اعتبار نیاز دارد تا مجبور شود.

    “اگر به یاد داشته باشید ، در آن زمان بحث و جدال زیادی در مورد معرفی آن وجود داشت و من فکر نمی کنم اکنون کسی ، به ویژه بعد از امروز ، بتواند در اعتبار آن و ارزش آن شک کند. بنابراین ، کلاه همه دست اندرکاران را بخاطر اینکه منجی بود زندگی امروز “

    جایزه بزرگ F1 بحرین

    نتایج نهایی

    (مسابقه زیر ماشین ایمن خاتمه یافت)

    1. لویی همیلتون ، مرسدس ، 57 دور
    2. ماکس ورستاپن ، ردبول ، 1+ ثانیه
    3. الکس آلبون ، ردبول ، +8.0 ثانیه
    4. لاندو نوریس ، مک لارن ، +11.3 ثانیه
    5. کارلوس ساینز ، مک لارن ، +11.7 ثانیه
    6. پیر گسلی ، AlphaTauri ، +11.9 ثانیه
    7. دانیل ریکیاردو ، رنو ، +19.3 ثانیه.
    8. والتری بوتاس ، مرسدس ، +19.6 ثانیه
    9. Esteban Ocon ، رنو ، +22.8 ثانیه.
    10. چارلز لکلرک ، فراری ، دور اول
    11. جورج راسل ، ویلیامز ، دور اول
    12. سباستین وتل ، فراری ، 1 دور
    13. نیکلاس لطیفی ، ویلیامز ، دور اول
    14. کیمی رایکونن ، آلفارومئو ، دور اول
    15. آنتونیو جیووینازی ، آلفارومئو ، دور اول
    16. کوین مگنوسن ، هاس ، دور اول
    17. سرخیو پرز ، ریسینگ پوینت ، 4 دور
    18. لنس استرول ، ریسینگ پوینت ، 55 دور
    19. رومین گروسژان ، هاس ، 57 دور
      1. این محتوا توسط شخص ثالث ایجاد و نگهداری می شود و در این صفحه برای کمک به کاربران در ارائه آدرس های ایمیل خود وارد می شود. شاید بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این و محتوای مشابه را در piano.io بیابید

    [ad_2]

    منبع: dojedareh-news.ir