باز شدن سرسیلندر ، امکان دسترسی به پیستون و سایر اجزا سیلندر را فراهم می کند. اما در موتورهای دیگر مانند پژو یا سمند پاره شدن و یا رد کردن چند دندانه از تایم منجر به برخورد پیستونها به سوپاپ میشود. ورود اکسیژن به داخل سیلندر باعث واکنش شیمیایی آن با رسوبات کربن و تبدیل کربن به گاز اسید سیتریک میشود. این عمل بدینجهت پیشبینی شده است که همواره روغن در یاطاقانها و بوشها و همچنین سایر نقاط حساس موتور برای روغنکاری بعدی هنگام روشن کردن مجدد موتور موجود بوده یا به کار افتادن اوایل پمپ و تا رسیدن روغن به قطعات در این فاصله خشک و بدون روغن کار نکنند پس با توجه به نکته فوق مجدداً توصیه میشود که در هنگام تعویض روغن کار نکنند پس با توجه به نکته فوق مجدداً توصیه میشود که در هنگام تعویض روغن، از زدن تک استارت که باعث بیرون آمدن روغن از لابلای قطعات و همچنین شستشوی موتور با گازوئیل که باعث خرابی کاسه نمدها میشود خودداری گردد.

و زمانبندی بسیار دقیق سوپاپ ها ندارند.
میل سوپاپ در جای خود سفت شده: در این حالت اصطکاک میل سوپاپ با سر سیلندر بیشتر از مقدار عادی است و احتمالا بزودی میل سوپاپ بریده و یا در جای خود قفل خواهد شد. در این حالت معمولاً تنها راهکار تعویض سرسیلندر سرسیلندر قزوین است. موتورهایی که به این نوع سیلندر ها مجهز هستند؛ قدرت و سرعت بالایی سیلندر و سرسیلندر موتور تولید می کنند. این مدل از سیلندر ها، بسیار شبیه به نوع خطی هستند اما به دلیل داشتن زاویه بلوک سیلندر به میزان ۱۵ تا ۶۰ درجه، دورگیری بهتری پیدا می کنند. پیشرانه های ۶ سیلندر خطی به مانند مدل های خورجینی نیاز به برقراری تعادل در قسمت سرسیلندر و زمانبندی بسیار دقیق سوپاپ ها ندارند. به طور کلی سیلندر خودرو که استوانه ای شکل طراحی می شود؛ محلی برای نصب قطعات داخلی موتور مانند میل لنگ، رینگ پیستون، منیفولد گاز، شاتور، سر سیلندر، کارتر و قطعههای دیگر است. ۶.سنسور دمای هوای ورودی: دمای هوا را گزارش می دهد که کنار دریچه گاز یا داخل سنسور مپ نصب می شود.

طراحی سرسیلندر
واشر سرسیلدر در خودرو بین موتور و سرسیلندر قرار میگیرد و ظیفه آن ایجاد یک آب بندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی،آب و احتراق موتور است.واشر سرسیلندر واشری از جنس پنبه نسوز و فولاد و مس است تا بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند.این واشر از فرار گاز از محفظه احتراق،نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری میکند. که از جنس فولاد آب دیده ساخته می شود و محل تولید قدرت برای حرکت خودرو می باشد. برای ایجاد چند سیلندر، چند سوراخ استوانه ای بر روی یک بلوک فلزی ایجاد می کنند. بجز مشکل عدم وجود گاید سوپاپ در سیلندر، موتورسیکلت با کیفیتی بود و قیمت پایین آن منجر به افت کیفیت سرسیلندر نوبل نشده بود. که با حرکت رفت و برگشتی آن در سیلندر، وظیفه ی قدرت را به عهده دارند. در این روش ابتدا باید موتور اتومبیل را روشن کرده و پس از رسیدن به دمای طبیعی آن را خاموش کرده و شمع موتور را باز کرده و مقداری مواد شیمیایی مخصوص در آن بریزید و پس از 10 ساعت موتور را روشن کنید تا رسوبات تشکیل شده از اگزوز خارج شود. تولید کنندگان واشر سرسیلندر عمر مفیدی که برای این قطعه در نظر گرفته اند چیزی در حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کرد ماشین می باشد، یعنی بعد از طی کردن این مسافت راننده باید برای تعویض این قطعه اقدام کند.

سرسیلندر چند بار کف تراشی می شود
یک بار سرسیلندرش سوخت و مجبوربه تعویض واشر سرسیلندر شدم اما نکته ی عجیبی که وجود داره الان ماشین مثل لوکوموتیو دود میکنه و رنگ ش خاکستری. دیزل یکی از گزینههای مناسب در بی بنزینی است مخصوصاً آنکه قیمت دیزل بسیار ارزانتر از بنزین است در ایران با توجه به نبود خودرو سواری دیزلی محدودیت برای تامین این موتور زیاد است البته موتور جدیدی در ایران خودرو در حال طراحی است نخستین موتور برای این سوخت نیز با نام EFD طراحی شده است. به طور کلی این قطعه بسیار مهم موتور، یک جزء متحرک است که برای انتقال نیرو از بنزینی که در سیلندرها به میل لنگ گردش دارد برای چرخاندن چرخ های خودرو استفاده می کند. یکی از ویژگی های واشر سرسیلندر، داشتن ضریب انتقال حرارت و قابلیت تراکم پذیری است. بنابراین بایستی در مقابل فشار مقاوم بوده و عمل انتقال حرارت را به درستی انجام دهد.این سرسیلندر برای ماشین های سمند مناسب میباشد. آیا می خواهید در مورد وظیفه سیلندر ماشین اطلاعات خوبی به دست سرسیلندر سمند ef7 آورید؟ آیا نمی دانید وظیفه سرسیلندر لیفان ۶۲۰ سیلندر ماشین چیست؟ کاربرد و وظیفه سیلندر ماشین چیست؟

سرسیلندر عظام پیکان
در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت سرسیلندر جک j5.