اگر در این فصل خیلی احساس شادی نکنید چه باید کرد


بنابراین ، ما در یک فصل شگفتی و شادی هستیم ، و شما فقط آن را احساس نمی کنید. میدونی چیه؟

این خوبه.

در حال حاضر ممکن است احساس خوبی نداشته باشد – اگر بدون لذت زندگی کنید ، به نظر می رسد که فقط حرکات را تجربه می کنید. همه چیز خوب است ، اما هیچ چیز قلب شما را بلند نمی کند. بیمار من جیم (که نام او برای این داستان تغییر کرده است) این احساس را به خوبی توصیف کرد. اولین باری که او را دیدم ، او به صراحت گفت که هیچ یک از علائم کلاسیک افسردگی وجود ندارد – ترکیبی از احساس بی ارزشی ، مشکلات خواب ، پرهیز از چیزهایی که دوست دارید و افکار خودکشی. او از زندگی و ازدواجش احساس خوبی داشت و دریافت که کارش به عنوان یک بازرگان کامل است. او در حالی که روی صندلی خود متورم شده بود گفت: “اما من از همه چیز خسته شده ام.”

بنابراین بسیاری از مردان ، مانند جیم ، به من می گویند که در گرفتن آب ، موجو یا اومف خود مشکل دارند – هر طور که دوست داری تماس بگیرند – اما آنها در واقع می گویند که شادی خود را از دست داده اند. اگرچه از دست دادن شادی یک تشخیص پزشکی نیست ، اما آن را کمتر قابل توجه نمی کند. آنچه باعث ناامید کننده شدن ویژه شرایط می شود این است که ما تمایل به شادی را پیچیده تر می کنیم. ما در مقابل فشار فصلی برای احساس فشار یا گسترش آن تسلیم می شویم ، تصور می کنیم که اگر آن را نداشته باشیم مشکلی با ما روبرو است و معتقدیم که گرفتن دوباره این احساس دشوار است. هیچ کدام از اینها درست نیست.

داشتن دوره های بدون شادی کاملا طبیعی است. در حقیقت ، زندگی در یک حالت شادی ابدی برای کسی کمی عجیب خواهد بود. اما گاهی اوقات مخزن شما با خوشحالی تمام می شود و احساس پوچی و بی انگیزگی می کنید. نکته اصلی این است که درک کنیم این لحظات طبیعی و معمولاً موقتی هستند.

در ابتدا ، جیم فکر کرد که مصرف دارو تنها راه برای به دست آوردن دوباره لذت است. داروهای تجویزی در برخی شرایط مفید هستند ، اما در مورد جیم ، چون افسرده نبود ، بعید به نظر می رسد که کمک کنند. در عوض ، او یاد گرفت که چگونه شادی کار می کند و آن را با کتاب مناسب بازی تشویق کرد. این برای جیم کار می کند – و می تواند برای شما نیز مفید باشد.

مرحله 1: به برخی تصمیماتی که گرفته اید فکر کنید

بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که کنار بمانید و منتظر شادی باشید. شادی به این شکل کار نمی کند. برای دعوت از او ابتدا باید از حالت سکون خارج شوید. یکی از راه های انجام این کار این است که بفهمید چه چیزی شما را برای روشن کردن آتش ترغیب می کند. این را امتحان کنید: چند تصمیم مهم را که طی چند سال گذشته گرفته اید در نظر بگیرید. ممکن است دریابید که انگیزه شما برای کسب یک صعود ، ایجاد رابطه ، آموزش تیم فرزندتان یا ترکیبی از موارد مختلف به شما انگیزه داده است. جیم فهمید که تأمین زندگی راحت برای خانواده اش همیشه مشوق اصلی او بوده است. هنگامی که بیماری همه گیر مقداری از درآمد او را گرفت ، متوجه شد که روشهای دیگری برای تأمین هزینه زندگی خانواده اش وجود دارد ، از جمله اینکه اوقات بیشتری را با آنها سپری کند. انتخاب این کار (و خانواده اش برای خوشحال بودن از این موضوع) در را برای ورود به شادی باز کرد.

مطالب اختصاصی را از دست ندهید. همین الان ملحق شوید، همین الان بپیوندید!

سلامت مردان

مرحله 2: از خود بپرسید چه چیزی خوب پیش می رود

پس از اینکه جیم احساس خود را توضیح داد ، جلسات خود را با درخواست از او برای شروع سه چیز در زندگی او شروع می کردم. سرانجام ، او دریافت که انجام چنین تمرین شکرگذاری در خارج از جلسات ما لحن مثبتی برای روز او ایجاد می کند. این فقط چیزی نیست که بتواند شادی و رفاه را افزایش دهد. ابراز سپاس به افراد کمک می کند تا بیماری روانی شدید ، از جمله افسردگی را برگردانند. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که خوشبختی مسری است. تحقیقات دانشکده پزشکی هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو نشان می دهد که اگر شما خوشحال باشید ، دوستان و حتی دوستان آنها بیشتر خوشحال می شوند. بنابراین کار بر روی سپاسگزاری خود می تواند به شما کمک کند تا یک چرخه خوشبختی ایجاد کنید که اکوسیستم شما را حفظ کند: شما ، خانواده و دوستانتان.

مرحله 3: یک داونر پیدا کنید

سعی کنید چیزی را شناسایی کنید که شما را از لذت لحظه جدا می کند. لازم نیست یک معامله بزرگ باشد. جیم فهمید که بخشی از آنچه او را به پایین می کشد به دلیل بیماری همه گیر نمی تواند به دفتر برود. از آنجا که من قرصی برای بازگشت او به کار نداشتم ، ما در کمک به او برای یادگیری تغییر دیدگاه متمرکز شدیم. عدم حضور در دفتر به معنای پول کمتر ، تعامل کمتر با همکاران و وقت بیشتر در خانه بود. اما همچنین به این معنی بود که او واقعاً وقت داشت که به دوستان قدیمی خود برسد ، حتی اگر عملی باشد و سرگرمی هایی را که قبلاً نمی توانست در آنها جا بیفتد ، ابداع کند. این معنی را خالی پر کرد و خوشحالی او را بیان کرد. نمی گویم شما باید لیمو را به لیموناد تبدیل کنید. این مربوط به یافتن مناطق کوچکی است که شما را به کار ترغیب می کند تا شرایط ناخواسته را قابل تحمل کنید. این یک فرایند زمانبر است ، اما با کمی تمرین غیرممکن نیست.

اگرچه یافتن آن در حال حاضر دشوار است ، اما شادی خشک نمی شود و از بین نمی رود. اگر در این فصل احساس خوشبختی و نشاط نمی کنید منصرف شوید. اما همچنین بدانید که شما هرگز چند قدم بیشتر از تجربه لذت ندارید ، که ممکن است برای انتقال شما تا بازگشت زندگی به حالت عادی کافی باشد.

چند مورد که برای من مفید است

من همچنین اضافه می کنم که من یکی از اولین کسانی بودم که اعتراف کردم سال 2020 سال ناخوشایندی است ، و حتی گاهی اوقات سعی کردم لذت ببرم. در اینجا چیزهایی وجود دارد که باعث می شود خیلی از من نلغزد و چه چیزی به من کمک می کند تا در صورت نیاز آن را پس بگیرم.

هر روز از خانه بیرون بروید. گذراندن وقت کم در جاده و نرفتن به دفتر کار من یا معاشرت در مکان های مورد علاقه ام برای من طغیانی از خوشحالی است. بنابراین حتی وقتی که هوا سردتر می شود ، من به پیاده روی یا آهسته دویدن ادامه می دهم. حضور در فضای باز به من این امکان را می داد که هیجان اخبار چیزهایی را که در تمام مدت اطرافم بوده اند و من قبلاً بیش از حد مشغول بودم و نمی توانستم آنها را ببینم ، از جمله پارک ها و مسیرهای پیاده روی و همچنین دریاچه ای که نمی دانستم خیلی نزدیک خانه من است

با همسرم یوگا تمرین کنید. ما دوره ها را بصورت آنلاین تدریس می کنیم یا یک جلسه انجمن در مورد بزرگنمایی انجام می دهیم. یوگا می تواند سطح GABA شیمیایی مغز را افزایش دهد ، که می تواند به شما در آرامش کمک کند. (وقتی احساس استرس می کنید تقریباً غیرممکن است که احساس خوشبختی کنید) ورزش همچنین می تواند مواد شیمیایی معقولی مانند BDNF را بهبود بخشد ، که باعث ایجاد روحیه سالم و نشاط آور می شود.

دکتر گریگوری براون و سگ او ، کای

دکتر گرگوری سی براون و سگ او کای.

.

کای ، سگ نجات تازه به دنیا آمده من را آموزش دهید. بعضی اوقات ، وقتی شادی شروع به از بین رفتن می کند ، کای از جای خود بلند نمی شود – او بر من پارس می کند ، آماده بازی گرفتن است ، یا پای من را می خورد تا او را به پیاده روی ببرد. حیوانات خانگی می توانند ساختاری در زندگی شما ایجاد کنند. به علاوه آنها اغلب به عنوان یک راه سریع برای ایجاد لبخند به لب شما عمل می کنند.

این محتوا توسط شخص ثالث ایجاد و نگهداری می شود و در این صفحه برای کمک به کاربران در ارائه آدرس های ایمیل خود وارد می شود. شاید بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این و محتوای مشابه را در piano.io بیابید


منبع: dojedareh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>