پیستون های آلومینیوم آهنگری نسبت به ریختهگری تداوم بیشتری دارند. پیستون و شاتون در درون هر بوش یك پیستون حركت مي كند كه از نحوه گژن پین و شاتون به میل لنگ متصل مي شود. طبق معمول پیستون ها از نحوه پاشش روغن به وسیله یك جت روغن و یا پاشش از نحوه عکس العمل ته شاتون با تراز روغن خنك كاري مي شوند. همین تراز صاف از شیوه تولید یک انحنا ریز بر روی حلقه موتور بوجود میآید که اهمیت دیده نیز دیده نمیشود. سیلندر و پیستون از مهمترین و حیاتی ترین اجزای یک ماشین می باشند که وظیفه دارای انتقال نیرو را بر عهده دارا هستند و در صورت فساد آن ها هزینه تعمیرشان بالا می رود. همین تانک اصلی 63 تن وزن هست که می تواند به راحتی یک کوه را بالا رفته و به اهداف را آیتم هدف قرار دهد . یک کوپلینگ یونیورسال بلوک سیلندر را به محور وصل می کند، به نحوی که آن ها اهمیت یکدیگر می چرخند، البته نسبت به هم زاویه دارند. ضروری به ذکر است در زمان تولید شیار، شیار عمودی را مقداری مایل ساخت می کنند تا سیلندر، در گیر خط اتادگی نشود. محل قرارگیری همین رینگ در بالای انگشتی پیستون یا شیار نزدیک به پایان بدنه پیستون است. محل قرارگیری آن‌ها نیز در شیارهای نزدیک به سر پیستون است. کف پیستون یک سری فرورفتگی و گودی داریم، که این تو رفتگیها محل قرار گرفتن بشقابکهای سوپاپ میباشد،چون بالا و ذیل شدن پیستون و باز و بسته شدن سوپاپها خیلی به هم نزدیک می باشد این گودیها را طراحی کرده اند تا وقتی که سوپاپها گشوده می شوند و پیستون به سمت بالا حرکت می نماید سوپاپها و پیستون به هم برخورد نداشته باشند. روی پیستون موتور یک آرم و متن دارای حروف انگلیسی IN وجود دارد, نحوه ردوبدل پیستون اجاق گاز که به معنای ورودی است، و در دوران کارگزاشتن پیستون بر روی شاتون و سیلندر همین نشانه باید به سمت ورودی هوا و سوخت باشد،که به عبارتی سمت کاربراتور می باشد، پس آرم IN زمان کارگزاری پیستون بر روی شاتون می بایست به سمت کاربراتور موتورسیکلت باشد. علامت IN بر روی پیستون موتورسیکلت به جهت چیست؟ عامل این ضعف موتور اتومبیل این می باشد که جرم مخلوط بنزین و هوا کاهش می‌گردد و فشار آن هم قطعاً کمتر پیدا خواهد کرد و طبیعتاً نیروی که به جهت شتاب گرفتن اتومبیل تامین می شود کاهش است. به عنوان مثال چنانچه گفته شود خودرویی ۴ سیلندر میباشد ، بلوک سیلندر آن گنجایش قرارگیری ۴ پیستون درون آن را دارا است. باید مراقب باشیم که رینگ نشکند و برای این‌که رینگ صاف باطن سیلندر قرار بگیره از خودت پیستون استعمال میکنیم. از دیگر علت های فساد رینگ پیستون ها می قدرت به گرم شدن بیش از حد موتور اشاره کرد که در اثر ناچیز بودن آب داخل خودرو اتفاق می افتد. اغلب در کنار آنان از دو بغل رینگی فولادی آب کروم شده پیستون چه نقشی دارد استعمال شده است. حلقه هاي پیستون به دو گونه حلقه هاي كمپرس و رینگ روغني تقسیم مي شود تعداد رینگ ها در هر جور بستگي به طراحي موتور دارد. حلقه پیستون یا این که حلقه موتور بر حسب کاری که انجام میدهد و همچنین محل قرارگیری آنان بر روی پیستون به دو گونه تقسیم میشوند. همین رخداد زمانی رخ می دهد که ترکیب هوا و روغن در محیط احتراق (از حلقه هایی که به مهربانی عمل نمی کنند) خارج می آیند و باعث وارد وارد شدن فشار مثبت محفظه میل لنگ ماشین میشوند. بطورکلی وارد کردن فشار بیش از حد به موتور منجر می گردد تا قطعاتی نظیر، حلقه و پیستون و بوش خودرو خراب شوند. رینگ یک وظیفه قطع کننده دارد و در تمامی جا از رینگ ها به جهت کم کردن فضای اصطکاک به کارگیری می شود و یک نقش عایق را بر عهده دارند. در سیلندر و پیستون نیز به همین مموال میباشد و از حلقه پیستون برای جدا نمودن فضای احتراق دارای فضایی که در آن شاتون و روغن وجود دارد استعمال می شود. خراب شدن قطعات موتوری هیوندای سانتافه ، توسان، گونه های ماشین های کیا و ماشین های داخلی، از ایراداتی است که کل خودروها در هم اکنون دست و پنجه قابل انعطاف نمودن اهمیت آن هستند. این صدا مشابه به صدای برخورد شی ها فلزی به یکدیگر است و از بالای موتور شنیده می شود و مهم گاز دادن و بسیار شدن بدور موتور ، صدا ناچیز خیس می شود و ناشی از یک یا یکسری برهان زیر می باشد : پیش اشتغال یا این که احتراق زودرس یعنی سوختن پیش از موعد ترکیب هوا و بنزین در سیلندر – آوانس فراوان که آ نرا زدن دلکو نیز می گویند – استفاده از سوخت خیلی ضعیف ( مصرف بنزین معمولی به جای سوپر ) – شمع نامناسب ( از لحاظ معیوب بودن و یا این که شمع سرد و شمع گرم ) – گرم نمودن زیاده از حد موتور در اثر جرک گرفتگی و آلوده شدن رادیاتور . چنانچه شما همین نوشته را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در گزینه رینگ پیستون اورجینال tu5 بدست آورید به وب سایت ما مراجعه کنید.

ایندکسر