چیپ تیونینگ Nitro به پورت OBD2 یا همان پورت دیاگ خودرو نصب می گردد تا عملکرد خودرو شما را بهتر و بهینه تر سازد وقتی تیونینگ چیپ را به پورت ماشین خود متصل میکنید ای سی یو خودرو سنسور های موتور و وضعیت موتور خودرو را بدست می آورد و با تغییر در فشار هوای موتور و میزان پاشش سوخت و جداول سوخت و فشار سوخت عملکرد خودرو شما را بهبود و موجب افزایش شتاب خودرو و همچنین کاهش بهینه مصرف سوخت خودرو شما می گردد. این چیپ به روی کلیه خودرو های انژکتور مدل بالاتر از ۱۹۹۶ میلادی و یا مدل بالاتر از ۱۳۷۴ اعم از موتور تقویت شده یا نشده و توربو یا بدون توربو که پورت دیاگ یا همان پورت OBD2 دارند بسته می شودو کلیه خودرو ها را با برندهای زیر ساپورت می نماید. در هر صورت، ترفندهایی برای بازگرداندن شتاب و سرعت خودرو به حالت اولیه اش وجود دارد. 1-تیونینگ چیپ دراگون: اگر به دنبال ارزان ترین و بهترین و قدرت مند ترین راه تقویت خودرو خود بدون تغییرات در قطعات موتورخودرو خود هستید ما این چیپ حرفه ای و هوشمند را به شما پیشنهاد می نماییم این بهترین چیپ تیونینگ موجود می باشد که استقبال بسیار زیادی از آن از جانب دوستدارن سرعت و شتاب شده است.

افزایش شتاب خودروزیرا گاهی جداولی با شباهت بسیار زیاد به سنسور اکسیژن یافت میشوند که در صورت ادونس جداول فوق هوای ورودی به Throttle یا همان دریچه گاز به صورت تصاعدی افزایش میابد، در نتیجه سوخت ارسالی از انژکتورها برای تشکیل اشتعال کم است و خودرو وارد پدیده Knock میشود. به طور کلی شمعها به دو دسته سرد و گرم تقسیم میشوند. این یگ قانون کلی است، اشیایی که سبک هستند راحت تر و سریع تر حرکت داده میشوند. هر چه وزن ماشین شما کمتر باشد، سریع تر و پرشتاب ترمی توانید حرکت کنید. اما نکته مهم این است که این قطعه برای هر چهار سیلندر، از یک خروجی بهره میگیرد. لیفت یعنی فاصله زمانی بازشدن سوپاپ ورودی تا لحظه بستهشدن سوپاپ خروجی که این عدد بهطور فابریک در اکثر خودروهای رایج بازار خودرو، 8 است که با تعویض میلسوپاپ فابریک با میلسوپاپ ریس، میتوان آن را به عدد 11 رساند. دو اصطلاح در میلسوپاپ بسیار رایج است: یکی دیوریشن و دیگری اورلپ که به آن لیفت هم گفته میشود. اگر دو توربوشارژر یکسان کنار هم قرار دهید، به آن تویین توربو گفته میشود و اگر از دو توربوشارژر متفاوت (مثلاً یک مدل قوی و یک مدل ضعیفتر) استفاده کنید، بای توربو نامیده میشود.

اهمیت دادن به این موضوع کاملا شخصی و نسبی است. جداول (ماتریس های) سنسور اکسیژن متفاوت (شامل اعداد 8 بیتی بالاتر از 128) با ایسیوهای بوش و سایر ایسیوها و جداول با تعداد ستون ها و ردیف های زیاد آوانس جرقه زنی (Spark Advance) و مدیریت پاشش سوخت (Injection) ریمپ این ایسیوها را نیازمند دقت بالا می کند. مانند تمامی قطعات خودرو دیسک و صفحه هم یک عمر مفید دارند که تمام شدن آن بر عملکرد خودرو تأثیرگذار است؛ بنابراین برای زیاد کردن شتاب خودرو دیسک و صفحه را هم بهصورت دورهای چک کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض {افزایش شتاب خودرو ایران کارز|افزایش شتاب ماشین|افزایش شتاب خودرو|شتاب ماشین|شتاب|ایران کارز} کنید. یعنی اینکه شاید برای برخی از رانندگان کم یا زیاد شدن شتاب خودرو مهم نباشد ولی برای برخی دیگر مخصوصا آقایان شاید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. برای مثال برخی از رانندگان ترمز فابریک خودرو را باز میکنند و با ترمزی دیگر جایگزین می کنند. از سوی دیگر با توجه به شتاب اولیه مناسب تیبا و شتاب ثانویه کند و کشش در دنده های سبک تر محدودیت Limit سنسورهای اکسیژن از نوع 16 بیت را مقداری بالاتر باید در نظر گرفت. جالب است بدانید که آج لاستیک خودرو تاثیر بسزایی بر افزایش سرعت و نرمی فرمان پذیری در سرعت بالا دارد.پس لاستیک در این فرایند نقش مهمی را ایفا می کند.متخصصان خودرو به خوبی می دانند که چگونه با انتخاب طرح گل مناسب شتاب خودرو را افزایش دهند.

طبیعی است که پس از مدتی استفاده از خودرو، شتاب آن کاهش می یابد و اصطلاحا سرعت آن کند می شود.علت اصلی ایجاد این مشکل فرسوده شدن برخی از قطعات خودرو می باشد. به هرحال مسائل مکانیکی دیگری نیز در این امر میتوانند نقش داشته باشند. این پیشرانه در کنار یک گیربکس 5 سرعته قرار می گیرد و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. بنابراین بهتر است تغییری در آن ایجاد نکنیم. سوپر چیپس رایزین چیست و عملکرد آن چگونه است ؟ ۲ روش ساده و ارزان برای افزایش شتاب خودرو چیست ؟ در این مقاله روش ها و راهکار هایی که میتواند شتاب خودرو شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. توجه داشته باشید کارخانه سازنده به منظور تولید بیشترین راندامان در عین مصرف بهینه سوخت کد ها را باز نویسی می کند در نتیجه تغییر این کد های باعث خواهد شد مصرف سوخت خودرو بالا رفته و نیز تغییراتی دیگری حاصل شود.این کار امروز به یکی از مرسوم ترین روش ها در نزد تینوینگ کار ها تبدیل شده که بعید به نظر می رسد در ایران علم این کار وجود داشته باشد. این قطعه سوخت را به سمت سیلندرها میفرستند، در واقع میتوان گفت که انژکتور یکی از قطعات قرار گرفته بین پمپ بنزین و سیلندرها است.